niedziela, 16 września 2012

Przeprowadzka - porady

Dziś tak jak obiecałem w poprzednim artykule umieszczam pierwszy wywiad na tym blogu. Rozmawiałem z moim przyjacielem Marcinem – pracownikiem firmy przeprowadzki Wrocław Eu” o tym jak dobrze i sprawnie się przeprowadzić.

- Jak zaczęła się Twoja przygoda z firmą przeprowadzkową?

- 3 może 4 lata temu znajomy dostał duże zlecenie przprowadzenia firmy związanej z telekomunikacją. Potrzebował większej liczby pracowników, zapytał się wtedy czy nie chciałbym dorobić sobie przy przeprowadzkach. Zgodziłem się. Musiałem się spisać, bo z tamtej grupy w sumie tylko mi zaproponował pozostanie w zespole.

- Czy przeprowadzki zawsze są trudne?

- To zależy jak się przygotowujesz. O ile prosta przeprowadzka, gdzie trzeba przewieźć kilka mebli tudzież kartonów nie przysparza wielkich problemów, za to przeprowadzka kilku pokojowego mieszkania to już duże przedsięwzięcie do którego warto przygotowywać się już wcześniej.

- Powiedzmy przeprowadzam się do nowego mieszkania. Jak w takim razie powinienem się przygotować

- Podstawowa zasada nie pakować się w biegu. Zastanów się co jest potrzebne, a co nie. Najlepiej zacznij od pomysłu na rozgospodarowanie nowego mieszkania. Narysuj plan mieszkania i oznacz gdzie będą znajdowały się meble (choćby te największe). Dzięki temu możesz sensownie rozmieścić je w ciężarówce, no i potem znacznie przyspieszyć urządzanie mieszkania. Poza posegreguj rzeczy i każde pudło opisuj. Pamiętaj, że do samochodu najpierw będą załadowane rzeczy, które będą wypakowywane jako ostatnie. Warto nawet mieć oddzielny karton dla rzeczy, które będą potrzebne natychmiast po przeprowadzce.


- Mam małą kawalerkę, ile dni wcześniej powinienem zacząć przygotowywać się do przeprowadzki?

- Zaskoczę cie, nie dni ale tygodni. Myślę, że jakieś 4 tygodnie wcześniej. Podczas przeprowadzki zmieniamy adres zamieszkania, dlatego żeby wszystko szło sprawnie musimy powiedomić odpowiednie instytucje o zmianie adresu. Dzięki temu na nowym mieszkaniu nie będziesz miał problemów z internetem, a bank nie wyśle poczty pod stary adres.

- Na koniec pytanie trochę osobiste – czy macie dużo zleceń ?

- Nie narzekam na brak pracy. Klienci są zadowoleni, często wracają. Poza tym wiesz Wrocław to liczne miasto. Po prostu wielu ludzi od czasu do czasu część musi się przeprowadzić.


To by było na tyle. To był mój pierwszy wywiad w życiu dlatego proszę nie rzucać kamieniami:-)


1 komentarz:

  1. Ja doskonale pamiętam jak się przeprowadzałem na nowe mieszkanie, gdyż stare jest wynajmowane. Było to problematyczne, ale z czasem udało się wszystko dopiąć na ostatni guzik. Na tą chwilę czytałem również porady https://cuk.pl/porady/czy-warto-ubezpieczyc-mieszkanie-pod-wynajem o tym czy warto mieszkanie wynajmowane jest ubezpieczać.

    OdpowiedzUsuń